Illustrasjon av Sonja Henie ishall. Foto Dyrvik Arkitekter

Nye Sonja Henie Ishall er en historisk begivenhet i Oslo på høyde med åpning av Jordal Amfi i 1952. Hallen er Oslo Ishockeyklubbs hjemmebane!

Vi er i startfasen av et nytt ishockey-eventyr og det i Oslo vestkants eneste  ishall!

«Endelig har Oslo vest fått en ishall hvor vi kan bygge et kortreist og levende tilbud for nærmijøet!»

Visjon & Verdier

Oslo Ishockyklubb (OIK)  baserer sin aktivitet på felles vedtatte aktivitetsverdier for norsk idrett: Idrettsglede, fellesskap, helse og ærlighet. Klubben vår drives etter idrettens organisasjonsverdier: Frivillighet, demokrati, lojalitet og likeverd.

Ut fra fellesverdiene i norsk idrett, har Oslo Ishockeyklubb tydeliggjort hva som skal prege oss og klubben vår. Verdiene beskriver hvordan vi er og hvordan vi vil bli.

Oslo Ishockeyklubb sine verdier er: Inkluderende, energiske og sosiale.

Verdiene skal hjelpe oss til

• å skape et miljø, der vi tar godt vare på hverandre.
  • å skape gode holdninger, som fører til et godt treningsklima.
  • å være en klubb som er kjent for godt samarbeid og god oppførsel.
  • å fremstå slik klubben ønsker i alle sammenhenger.
  • å bli tydelige, få frem det som skiller oss fra andre, og klargjøre vår spesielle identitet.
  • å være den foretrukne samabeidspartner.
  • å være en klubb for hele nærmiljøet.

Visjon

Oslo Ishockeysklubb sin visjon:

• Å være en inkluderende breddeklubb for nærmiljøet, og en samarbeidspartner som legger tilrette for at barn og ungdom skal finne idrettsglede gjennom godt tilpassede aktiviteter fra skøyte- og hockeyskolealder uten at økonomi skal være en hindring. Samtidig skal klubben ivareta alle som ønsker å utvikle seg etter eget ambisjonsnivå.

Dette er drømmen vår og et bilde av den fremtiden vi ønsker for klubben. Visjonen forteller hvorfor folk er med og gjør en innsats for akkurat vår klubb. Den sier hva vi skal strekke oss etter og skape sammen. For at visjonen skal kunne omsettes til handling, kreves det god kommunikasjon. Klubben kan beskrive visjonen på flere måter, slik at den lettere kan forstås av alle, og slik at alle kan se hvordan de kan bidra for å nå drømmen

Hovedmål

Hovedmålet til Oslo Ishockeyklubb:  en skøyte og hockeyskole for flest mulig uten at økonomi er et hinder for noen, gode sosiale aktiviteter og et utviklende miljø for alle medlemmer.

I tillegg til hovedmålet har vi fire delmål innenfor fire innsatsområder:

• Delmål organisasjon/ledelse: motiverte frivillige og ansatte som jobber mot felles mål
  • Delmål trenere:  trenere med rett kompetanse og fokus på OIK sitt verdifundament og sportslige ambisjonsnivå
  • Delmål aktivitetstilbud: et bredt aktivitetstilbud som er tilpasset både bredde- og elitesatsning
  • Delmål anlegg: nok istid som dekker etterspørselen

Hovedmålet definerer mer presist hva det er klubben skal oppnå og bli til i forhold til omgivelsene. Det er et overordnet mål som strekker seg inn i fremtiden. Hovedmålet blir konkretisert ved hjelp av de fire delmålene innenfor de fire innsatsområdene. Det tar tid å oppnå hovedmålet, og det kan revideres etter behov.

Klubbens styre:

Styreleder: